Jak założyć konto reklamowe na Facebooku?

Na swoich szkoleniach poświęconych Facebook Ads często odnoszę się do porównania adsów do strategicznej i taktycznej rozgrywki wojennej. Tak, tak, jeżeli wchodzisz w świat reklamy na Facebooku, musisz przygotować się na to, że będziesz musiał zmierzyć się z innymi reklamodawcami o uwagę odbiorcy. Walka ciężka, ale jeżeli poprowadzisz ją mądrze… satysfakcjonująca i przynosząca wymierne korzyści!

Nim jednak padnie pierwszy strzał, najpierw trzeba założyć sztab i zebrać zasoby finansowe. Na Facebooku zrobimy to za pomocą Menadżera Firmy.

A zatem…

Baczność! Spocznij! Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak założyć Menadżer Firmy na Facebooku – i dlaczego powinieneś to zrobić.
  • Jak podłączyć do Menadżera Firmy swój profil.
  • Jak podłączyć do Menadżera Firmy konto reklamowe.
  • Jak podłączyć metodę płatności i uzupełnić wszystkie dane do rozliczania się z Facebookiem.

#mktinspireTIP

Pokazuję Ci od razu metodę na to, jak założyć Menadżer Firmy, a nie tylko konto reklamowe. Dlaczego? Bo to najlepsze rozwiązanie i nie ma co iść na skróty. Z Menadżerem Firmy Twoje życie jako reklamodawcy będzie po prostu wygodniejsze.

Menadżer Firmy, czyli Twój Sztab

Menadżer firmy (Business Manager) to narzędzie dzięki któremu będziesz mógł zarządzać swoimi stronami (profilami) oraz kontami reklamowymi. Potraktuj to jako hub, który łączy całą Twoją działalność biznesową w jednym miejscu. Stąd możesz również delegować zadania osobom (albo firmom, jak np. agencjom) za pomocą przypisywanych ról. Innymi słowy, Ty tu rządzisz mając pełny dostęp administratora, a jeżeli chcesz kogoś wpuścić, możesz określić na jakich zasadach i do czego nowa osoba będzie miała dostęp. Na przykład delegujesz zadanie reklamodawcy Pani Ani. Pani Ania, będzie miała dostęp do Menadżera Firmy, będzie mogła zapuszczać reklamy, ale np. nie będzie miała dostępu do zarządzanych przez Ciebie profili ani do edytowania metod płatności.

Zatem do dzieła!

Załóż Menadżer Firmy

I to tyle, jesteś już w swoim menadżerze firmy. Teraz trzeba podłączyć do niego: profil który chcesz reklamować (pamiętaj, że możesz dodać więcej niż jeden), oraz konto reklamowe (podobnie jak z profilami, możesz mieć więcej niż jedno konto reklamowe).

Dodaj swoją stronę do Menadżera firmy

Od momentu założenia Menadżera Firmy, wszystkie ustawienia konta znajdziesz klikając w menu w lewym górnym rogu obok logo Facebooka.

  1. Przejdź do zakładki ustawienia Menadżera Firmy (lewy górny róg ekranu)
  2. Z listy po lewej strony, przejdź do kategorii konta i kliknij w „stron
  3. Kliknij „Dodaj”
  4. Wybierz jedną z 3 opcji: Dodaj stronę (następnie wpisz nazwę strony lub jej URL), Poproś o dostęp do strony (następnie wpisz nazwę strony lub jej URL), Utwórz nową stronę.

Własnie dodałeś swoją stronę do Menadżera Firmy. Czas na konto reklamowe.

Dodaj konto reklamowe do Menadżera Firmy

  • Przejdź do zakładki ustawienia Menadżera Firmy (lewy górny róg ekranu).
  • Z listy po lewej strony, przejdź do kategorii konta i kliknij w „konta reklamowe”.
  • Kliknij „Dodaj”.
  • Wybierz jedną z 3 opcji: Dodaj konto reklamowe (następnie wpisz identyfikator konta reklamowego), Poproś o dostęp do konta reklamowego (następnie wpisz identyfikator konta reklamowego), Utwórz nowe konto reklamowe.

#mktinspireTIP
  • Masz już swoje konto reklamowe, ale nie wiesz gdzie znaleźć jego ID? Bez paniki, Facebook przychodzi z pomocą w swoim FAQ: http://bit.ly/2HeD7HR
  • Jeżeli zakładasz nowe konto, koniecznie sprawdź czy strefa czasowa i waluta są wpisane zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Tych ustawień nie da się później zmienić!
  • Pamiętaj również, aby przypisać sobie najwyższą rolę do konta reklamowego (administratora). Bez tego nie dodasz np. metody płatności.

Dodaj metodę płatności

  • Teraz musisz dodać metodę płatności. Przejdź na stronę: http://bit.ly/2VXqswp i kliknij „Dodaj metodę płatności”.
  • Wybierz jedną z metod i uzupełnij dane.
  • Przejdź na stronę http://bit.ly/2W0P9Iy i sprawdź wszystkie informacje, uzupełnij dane do faktury, w tym nr VAT.

Gratuluję! od teraz jesteś gotowy do tego, żeby zacząć swoje działania Facebook Ads!

Certyfikowany specjalista w zakresie komunikacji w internecie. Na co dzień, jako partner we wrocławskiej agencji Preludium, zajmuje się opracowywaniem oraz wdrażaniem systemów komunikowania za pomocą stron www i mediów społecznościowych. Jest autorem strategii, administratorem kilkunastotysięcznych społeczności, twórcą kampanii reklamowych Facebook Ads oraz ekspertem Brand24 w projekcie „Experts Hub”.